Pytania do charakteryzatorki w reklamie – odpowiada Aleksandra Przyłuska.

1. Na czym polega Twoja rola w początkowej fazie produkcji reklamy?

W pierwszej fazie produkcji czekam na konkretne dla mnie informacje dotyczące obsady i rzeczy, które muszę przygotować do danego projektu.

2. Czy reżyser/klient/agencja również pytają Ciebie o zdanie przy doborze obsady..?

To zależy, jeżeli mają dylemat w kwestii wyglądu danego aktora/aktorki rozmawiamy wtedy, co możemy zmienić, poprawić charakteryzacji. Czasem umawiamy się na próby makijażu i fryzury, nawet jeszcze przed potwierdzeniem obsady lub już po jej wyborze, ale przed dniem, kiedy będziemy kręcić.

3. Czy makijaż aktora adekwatna do roli, o którą się ubiega już na etapie castingu do reklamy pomaga czy nie ma znaczenia..?

Moim zdaniem pomaga. Pozwala zobrazować już na etapie castingu, jak aktor może się zmienić/dopasować do roli i może zadecydować o tym, że dany aktor właśnie wygra.

4. Jakich sytuacji nie lubisz podczas współpracy z aktorem przy wykonywaniu makijażu, czy robieniu fryzury do reklamy..?

Mało mam takich sytuacji, ponieważ zawsze mówię, jaki będzie makijaż i fryzura. Czasem mam za zadanie przygotować kogoś, żeby wyglądał mniej atrakcyjnie albo wręcz brzydko i aktorzy nie zawsze są gotowi na taką sytuację. Kult piękna jest jednak odczuwalny a wiadomo, że role dostajemy różne 🙂

5. Jak najlepiej umalować się i uczesać na casting reklamowy..?

To zależy na jaki casting idziemy. Paniom polecam tak zwany basic. Pięknie wypielęgnowana skóra: lekki podkład, wymodelowane policzki bronzerem, ale nie za dużo 😉 i wytuszowane rzęsy, na usta balsam nawilżający. Polecam noszenie w torebce czerwonej szminki, dzięki której w krótkim czasie możemy przemienić się w femme fatale, jeśli zajdzie nieoczekiwanie taka potrzeba albo po castingu będziemy chciały zmienić look na bardziej wieczorowy. Włosy są dobre w trzech odsłonach: spięte niedbale niczym o poranku, koński kucyk albo rozpuszczone.

Panom proponuję naturalność. Nie sądzę, żeby na etapie castingu trzeba się było malować. Polecam za to codzienną pielęgnację twarzy np. kremem.

6. Czy wyraźne elementy makijażu np. intensywna szminka lub fantazyjna fryzura pozwalają się wyróżnić czy odwracają uwagę?

To wszystko zależy na jaki casting idziemy i czego aktualnie poszukuje reżyser castingu/reżyser/klient/agencja. Myślę, że tutaj nie ma reguły. Warto natomiast zapoznać się dokładnie z briefem, w którym czasem można znaleźć wskazówki, co do makijażu lub fryzury.

7. Czego aktor nie powinien robić na planie, gdy jest już gotowy po charakteryzacji (makijaż, fryzura)..?

Bez wątpienia nie poprawiać nic samemu. Jeżeli ktoś ma potrzebę umycia zębów lepiej jest to zrobić przed makijażem. Jeżeli jest to plener i jest mocne słońce, lepiej przebywać w cieniu. Jeżeli ktoś ma ochotę się napić a ma przygotowane usta, najlepiej jest pić przez słomkę. Czasem może nas coś zaswędzieć na buzi i zamiast mocnym ruchem palca, możemy to zrobić delikatnie 😉 Ogólnie to nasza wspólna praca i lepiej sobie pomagać.

8. Jak odbierasz zastrzeżenie aktora, co do makijażu np. za bardzo się świecę, źle wyglądam w tym uczesaniu lub ten kolor cieni nie pasuje do moich oczu…?

To bardzo ważne, aby aktor czuł się dobrze w charakteryzacji. Zanim przystąpię do pracy uzgadniam jak będzie wyglądał makijaż i fryzura. W trakcie przygotowań na bieżąco potwierdzamy sobie czy jest wszystko ok. Jeżeli się coś komuś nie podoba nie odbieram tego źle, czasem to kwestia rozmowy i dojścia do efekty, gdzie obie strony są zadowolone.

9. Na koniec jakiej rady udzieliłabyś aktorom startującym w castingach reklamowych?

Każdemu to powtarzam, że trzeba dbać o cerę, włosy i paznokcie – to jest podstawa do późniejszych metamorfoz do filmu, reklamy czy sesji zdjęciowej.

 

aleksandra przyluska aktorembyc charakteryzacja reklama wywiadALEKSANDRA PRZYŁUSKA – Ukończyła Studium Sztuk Wizualnych w Gdyni. Jako makijażystka w branży filmowo-reklamowej pracuje od lat 8. W chwili obecnej przygotowuje makijaże do bardzo wielu reklam, które pojawiają się w TV. Pracowała również przy sesje zdjęciowych do takich magazynów jak : Gala, Grazia, Viva, Glamour, Elle, Wysokie Obcasy, K Mag oraz pokazach mody m.in.: Dawida Wolińskiego, Roberta Kupisza, Macieja Zienia, Bizuu, czy Paprocki& Brzozowski. Do tej pory miała przyjemność współpracować z wieloma wyjątkowymi artystami branży filmowej i telewizyjnej, między innymi: Patricią Kazadi, Agatą Buzek, Ewą Kasprzyk, Magdą Popławska, Anną Dereszowska i Bogusławem Lindą. Jest autorką większości makijaży, w których pojawia się jej stała klientka Lara Gessler na czerwonym dywanie.